Uke 3 – Obligatorisk oppgave 07

Learning Activity – Packaging

I denne ukas oppgave skal vi bruke logoen fra uke 1 og brosjyren fra uke 2 og designe en innpakning til vårt produkt. Vi kunne selv bestemme detaljene, om det skulle være hundekjeks, kjøttprodukter i en bolle, tørre pellets eller et nytt og spennende produkt.

Vi skulle bruke følgende trinn:

  1. Exploration
    Lage skisser av forskjellige design til innpakningen.
  2. Brand integration
    Velge en av tegningene på skissen og jobbe videre med. Sett den ved siden av brosjeren og logoen og se hvordan de kan passe sammen og hvilke ting en kan bruke fra disse til å lage innpakningen.
  3. Design
    Gjør ferdig designet, kan bruke Photoshop, InDesign og Illustrator eller en kombinasjon.
  4. Presentation
    Lag innpakningen m/design i full størrelse og ta bilder av den. Vi kan ta flere bilder for å vise forskjellige vinkler og sider av innpakningen. Presentasjonen er viktig. Hvordan presentere det ferdige produktet så det reflekterer essensen i designet vårt.

Jeg begynte med litt research og laget et Moodboard for å få litt idéer til mitt design.

Moodboard hundemat_A5


1. Exploration

Så skulle vi lage skisser av forskjellige design til innpakningen av hundefóret.
Dette er skissen jeg laget:

Skisse forskjellige_1

2. Brand integration
Så skulle vi velge en av tegningene på skissen og jobbe videre med den. Etterhvert som jeg tegnet fant jeg ut at jeg ville lage en sekk med pelletsfór. Vi må bruke logoen og brosjyren vi laget så det passer sammen med designet på innpakningen.
Jeg valgte å jobbe videre med denne:

Skisse pose detalj
Og slik ble den etterhvert….

skisse forside

 

3. Design
Så skulle vi gjøre ferdig designet. Jeg brukte både Photoshop, InDesign og Illustrator til å lage designet.

Jeg har jo hund selv, så bildet av hundefóret på innpakningen har jeg tatt selv. Jeg synes det er viktig å ha bilde av hundefóret på utsiden av pakningen så en vet hvordan det ser ut og om det passer til din hund.

Etterhvert som jeg laget designet synes jeg ikke det ble noe bra, så arbeidet litt videre med det.
Jeg valgte også å kutte bort «Bites» fra logoen, bare ha navnet «Happy». Det hørtes mye bedre ut.
Og slik ble resultatet til slutt:

Skjermbilde 2013-04-11 kl. 00.09.53

Skjermbilde 2013-04-11 kl. 00.17.00

 

4. Presentation
Så skulle vi lage innpakningen med designen på og ta bilder av den og slik ble resultatet!

Jeg laget 3 forskjellige typer av fóret, et til liten hund, et til mellomstor og et til stor hund. De heter Mini, Medium og Maxi og navnet er skrevet i forskjellige farger for å skille dem fra hverandre.

3 poser

Brosjyrer og poser

Legg igjen en kommentar